zondag 30 december 2012

Heeft u dat nou ook?

Vanmiddag moest ik even de was ophangen op zolder. Toen ik langs mijn hobbykamer liep hoorde ik een er klagend geluid uit komen. Ik schrok geweldig en ging poolshoogte nemen. Tot mijn verbazing kwam het geluid uit mijn naaimachine. Zacht huilend zei ze "je gaat toch nog wel wat maken hé voor het eind van het jaar".  Zeg nou zelf kunt u daar weerstand aan bieden? Daar ik al tijden een pineapple wil maken met bruin, blauw en creme heb ik rest van de middag de naaimachine getroost.
Ik zal laten zien hoe, dan kunt u dat de volgende keer ook doen.

                                                                                 


 Neem een ondergrondje, dit kan L11 vlies zijn of theezakjes papier. Het prettigst is een vlies die kan blijven zitten. Ik heb 11 inch genomen. Teken hier een kruis op diagonaal en horizontaal/verticaal.

 Snij strips van 1 1/4 inch.



 Snij heel veel strtips.

 Een vierkantje van 3 inch. Plaats dit op het vierkant, zorg dat de punten op de lijnen leggen.
Neem 1 donkere strip en naai deze aan het vierkant en laat het iets uitsteken.

Doe dit met alle zijden.



Teken op de hoekpunten een lijn van een kwart inch af om de volgende strips aan te kunnen leggen. De lijn moet zo lopen zoals je op de foto kunt zien. 



Knip de oortjes weg


Doe zo alle zijden en je ziet de pineapple al ontstaan.
 Na de tweede rij kan je elke keer de lijn aanhouden van de voorgaande strip.

Als het hele blok gedaan is wordt deze getrimd op 11 inch.

Daarna naar de badkamer om bij de spiegel een fotootje te nemen. Ja dit vind ik leuk. Even doorgaan voor een tweepersoons. Alles weer in de hobbykamer gelegd de wasmand opgepakt en de was op gaan hangen.



Wij wensen iedereen een hele fijne, gezellige jaarwisseling en een gezond, gelukkig en creatief 2013.

Team 
De Sampler

4 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2013

    Lieve Groetjes Nellie Hulsebos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat was een snelle actie! Ziet er mooi uit.
    Goede jaarwisseling en een gezond en voorspoedig 2013.
    Groet, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Nooit geweten dat je een pineapple zo maakt. Bedankt. Ga ik vast ook eens doen. Marina.

    BeantwoordenVerwijderen