donderdag 24 mei 2012

de voorbereiding van een nieuwe workshop

donderdag 24 mei

een kijkje achter de schermen...
Voor het najaarsprogramma van de Sampler wordt een nieuwe workshop ontwikkeld.
Er komt van alles bij te pas: potlood en papier, freezer paper, een bezoek aan de copy-shop om een patroon op A3-formaat te laten maken, enz. En niet te vergeten natuurlijk de zoektocht naar de stoffen, die het idee tot leven moeten gaan brengen. Ik vind die zoektocht een van de leukste onderdelen van het quiltproces, ik mag er lang over doen van mezelf en ik stop er pas mee als ik blij word van het plaatje.
Dit keer werk ik met stoffen van Kaffe Fassett, zoals jullie zien. Er wordt met die stoffen geappliqueerd op een achtergrondstof. Die bepaalt mede het eindplaatje. Dus ook die stof is met zorg gekozen.



De fase van het maken van het patroon ging dit keer vooraf aan de keuze van het type stof en de kleuren. Ook van het patroon alvast een eerste plaatje, kijk maar naar de volgende foto.



De workshop hebben we de volgende naam gegeven: mozaïek appliqué.

Op onze open dag op 16 juni zal het voorbeeld te zien zijn. Ik moet nog flink doorwerken om het dan af te hebben!
De komende week proberen we het nieuwe najaarsprogramma te publiceren, houd de email/de website of de post in de gaten !

hartelijke groet,
namens het team van de Sampler,
Maria

1 opmerking:

  1. Ziet er nieuw en modern uit maar toch nog steeds niks voor mij. Kom wel kijken wat je er totaal van gemaakt hebt op 16 juni. Fijn weekend,

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen